Burgers' Zoo lanceert educatieve 'kids community'

25 augustus 2015

Het Arnhemse dierenpark Koninklijke Burgers’ Zoo lanceert een online platform waarbij uitgebreide educatieve informatie op speelse manier wordt overgebracht op de jongste gasten. Pas na ouderlijke toestemming en met ouderlijk toezicht kunnen kinderen in de doelgroep van 6 tot en met 12 jaar online lid worden van een Burgers’ Zoo-community.

Met het lezen en bekijken van educatieve teksten, filmpjes en foto’s verdienen ze punten en kunnen ze telkens een hoger level bereiken in de Fanclub totdat ze de status van Super Ranger bereiken. Kinderen kunnen thuis met de Fanclub spelen, maar het platform is ook al als Android app mee te nemen in het park, waarbij je ‘location based’ informatie ontvangt om extra punten te verdienen.

Een prikkelende online en offline klantenreis (‘customer journey’)
“Burgers’ Zoo beschikt als modern dierenpark over prachtige educatieve informatie voor jong en oud. Informatie die we ook steeds meer online etaleren. Zo vindt men naast de vlogserie die we op YouTube aan het opzetten zijn, op ons YouTube-kanaal ook allerlei fragmenten die uit ons televisieprogramma Burgers’ Zoo Natuurlijk afkomstig zijn. Op de website zijn we bezig om een database met informatie vanuit onze afdeling educatie op te bouwen. Enerzijds vind je hier tekstuele informatie en aan de andere kant prachtige foto’s die bezoekers in ons park van onze dieren hebben gemaakt. Met onze ‘kids community’ met de naam Fanclub proberen we deze multimediale ‘content’ handig te integreren tot één spannend en interactief vormgegeven spel, waarbij kinderen een hoge mate van betrokkenheid creëren bij de bijzondere dieren en natuur van Burgers’ Zoo.

De Fanclub is met de nieuwe Burgers’ Zoo-app ook heel leuk in het park! Zo krijg je in onze nieuwe Android app op relevante plekken in het park vragen en zoekplaten gepusht, waarmee je bezoek een nog leerzamer en spannender dagje dierenpark beleeft. Met de zoekplaten en de quiz verdien je extra punten in jouw strijd om Super Ranger te worden”, aldus Tim Lammers, marketing manager van het Arnhemse dierenpark.

De actieve rol van het kind
“Belangrijk daarbij is de actieve rol van het kind. Het kind zit als het ware achter de knoppen en bepaalt door zijn eigen keuzes hoe zijn profiel zich ontwikkelt. Door zelf foto’s te uploaden, filmpjes te bekijken, veel te lezen en vervolgens antwoorden te geven op de quizvragen over dieren, ontwikkelt elk kind zijn eigen unieke profiel. Met de punten die ze verdienen, kunnen ze strijden tegen vriendjes en online badges verdienen. Spelenderwijs leren kinderen veel over dieren en natuur. Zo willen wij bij kinderen meer bewustwording creëren. Het contact met de natuur heeft volgens ons een direct positief effect op mensen en een blijvend effect op houding en gedrag jegens de natuur. Er liggen natuurlijk ook al concrete plannen om de Fanclub verder uit te bouwen maar ook om de app door te trekken richting iOs. Hierbij kijken we ook naar de wensen en gedrag vanuit de eerste gebruikersgroep”

comments powered by Disqus