Koninklijke Burgers’ Zoo geeft restaurant complete restyling

24 september 2015

Koninklijke Burgers’ Zoo maakt bekend dat het in de maand november 2015 het bestaande Park Restaurant volledig gaat verbouwen en restylen tot een hip en eigentijds familierestaurant. ‘Het doel is om bezoekers in een sfeervolle en relaxte omgeving te verrassen met een ambachtelijk horecaproduct, waarbij je moet denken aan verse hamburgers, hotdogs van scharrelvarken en biologische koffie.

Daarnaast krijgt de bezoeker de keuze uit heerlijke, knapperige salades, vers fruit en verse fruit smoothies en een rijk assortiment aan belegde broodjes. Voor de patisserie zijn ze een samenwerking aangegaan met Het Vlaamse Broodhuis, aldus horecamanager Addie Roelofsen. De verbouwing start 2 november en moet 25 november 2015 gereed zijn.

Zorgvuldig geselecteerde ambachtelijke producten
Burgers’ Zoo wil met de complete restyling van het bestaande restaurant een familievriendelijk concept creëren, dat zich qua uitstraling en kwaliteit kan meten met restaurants buiten het park. Samen met de huisslager heeft het horecateam een eigen recept ontwikkeld voor curryworst en hotdogs, gebaseerd op biologisch vlees van het Beemsterland-varken. Ook het vlees voor de hamburgers is 100% biologisch en afkomstig van Ierse graan-gevoerde runderen. Het Arnhemse dierenpark werkt daarnaast al jarenlang samen met Peeze, de bekende Arnhemse koffiebrander, die biologische FairTrade-koffie levert. Peeze doneert hierbij standaard een deel van de omzet aan ontwikkelingsprojecten voor arme koffieboeren. De appeltaart, hamburger- en hotdogbroodjes worden speciaal voor Burgers’ Zoo gemaakt door broodspecialist Het Vlaamse Broodhuis. Tenslotte prikkelt Burgers’ Zoo de bezoekers met knapperige verse salades, fruit en fruit smoothies en een ruim assortiment aan belegde broodjes.

Een hippe en sfeervolle omgeving
Het restaurant is gelegen tussen twee aangrenzende speeltuinen, waarvan de sfeer subtiel in het restaurant is verwerkt. Een extra accent dat goed bij de moderne tijd past, is een creatieve selfie-hoek, waar gasten zich gezamenlijk kunnen vereeuwigen voor een prachtige dierenfoto. Daarnaast is het restaurant opgebouwd uit drie zitniveaus, waardoor elke doelgroep comfort wordt geboden. Terwijl de kinderen zich uitleven in de speeltuinen genieten de familieleden van een sfeervol rustmoment onder het genot van een (h)eerlijk gerecht en drankje.
Het restaurant is daardoor ook zeer geschikt voor een papa- of mamadag. Het nieuwe horecaconcept sluit aan bij het streven van Burgers’ Zoo om de dagbezoeker een onvergetelijke ervaring te bieden, waarbij bezoekers genieten van een gezamenlijke dag uit.

comments powered by Disqus